lördag 11 september 2010

Nu var det dags igen

För ganska exakt nio månader sedan skrev jag det senaste inlägget här. Det var nästan jul och då lever jag upp. Nu känner jag att det är dags att ge bloggandet ett nytt försök. Kanske upptäcker jag om nio månader att det inte blev mer än detta inlägg och en ny look, må så vara i sådana fall.

Jag har börjat grafisk formgivning och webbdesign, en distanskurs på Kristianstads högskola. Första uppgiften var ett stiliserat självporträtt för webben. Vad är väl då mer passande att en av mina kreationer blir profilbild här. Har på kuppen börjat lära mig att använda Adobe Illustrator.

I tisdags när jag fyllde år fick jag en digital systemkamera. En riktig värstingkamera i mina ganska ovana händer. Jag hoppas att jag kommer ha lust att visa några fina bilder här på bloggen för jag har äntrat en helt ny dimension av fotografering.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att du är tillbaka i bloggosfären. Nu är det bara jag som också måste hitta tillbaka dit... ;-)