måndag 7 december 2009

Ynk

Signe är nyss hemkommen från djursjukhuset där hon har steriliserats. Nu är det mindre än två timmar sen hon väcktes ur narkosen och hon har en tratt runt halsen. Det är det ynkligaste jag har sett! Trött och vinglig försöker hon få av sig tratten genom att bredbent gå baklänges. Riktigt hur hon tänker sig att det ska hjälpa vet jag inte. Katterna hålls nu isär men Signe har sällskap av Jimmy inne i sovrummet. Om några timmar har hon förhoppningsvis piggnat till och kan då få äta för första gången på ett dygn.

Garbo har varit orolig och gosat och fjeskat med mig hela dagen. Nu håller hon sig undan. Kanske är hon rädd för att det skulle vara hennes tur att tvingas in i kattburen och kidnappas.

3 kommentarer:

Bimpa sa...

Jag kan rapportera från rehabrummet (aka sovrummet) att Signe ömsom sover, omsöm ligger och tittar rakt fram. Hon är med andra ord inte särskilt pigg...

Btw älskling, ska jag ringa eller smsa när ja... jag menar, vi vill ha mat? ;-)

Joanna sa...

Hahaha. Ni är ju inte kloka.

Sanna sa...

naw. lilla kissekatten...