fredag 4 december 2009

Nu är det jul igen

Julen med alla dess häärligheter har inspirerat mig att återuppta Oj en blogg! Igår var jag hos Joanna och julbakade inför hennes jobbfest. Tyvärr fotade vi inget, men annars hade ni fått se fantastiska bilder på pepparkakor, fudge, pepparkakscheescake och fransk chokladtårta.

Nyss ställde jag ut min egen pepparkaksdeg på balkongen. Imorgon kommer den vara redo för utbakning. Varken jag eller mamma hittar våra gaml pepparkaksformar som genom åren hunnit bli en ansenlig samling. Lyckligtvis har jag och Jimmy köpt pepparkaksformar på IKEA nyligen och igåtr fick jag pepparkaksformar med Mumin-tema av Mamma. Så i år blir det inga grisar, hjärtan eller pepparkaksgubbar, utan mumintroll, sniglar och älgar.

Det känns bra att blogga igen. Och det känns bra att det är jul.

4 kommentarer:

Sanna sa...

jaaaaa!! letti bloggar igen! woho. och bloggen är julfin och allt... jag tycker dessutom att älgar och sniglar låter alldeles utmärkt.

kram!

Bimpa sa...

Välkommen tillbaka till bloggosfären... detta borde innebär att jag borde sätta fart på bloggandet också, eller hur? ;-)

Zelda Helena sa...

pusssss

Joanna sa...

Sanna: "Sniglar och älgar låter utmärkt" lät jätteäckligt om man som jag är senil och redan glömt bort vad som stod i inlägget. Jag var tvungen att läsa det en gång till.