lördag 4 april 2009

Balkongröj

Gud vilken härlig dag!

I början av april har vi upplevt högsommarvärme på Jimmys balkong. Med bara överkroppar har vi suttit och svettats bländade av solen med varsin kall öl.

Denna lördag har dock dominerats av balkongstädning. Klockan halv tio ringde väckarklockan efter nio timmars sömn. Sedan dess har jag och Jimmy tvättat sex maskiner, kastat skräp som stod på balkongen, ställt ner saker i källaren, hämtat inramade tavlor i Solna centrum, ätit hemma, ätit ute, ätit glass på balkongen och oljat balkongmöbler! Nu står Jimmy och lagar kladdkaka medan jag passar på att sammanfatta dagen på bloggen.

Nästa helg hoppas jag att vi hinner pimpa balkongen men kuddar, blommor och belysning. Växtligheten kommer behöva vara anpassade efter ökenklimat även om jag tänker försöka odla en del ätbart.

Nu ska jag slicka skålen och WoWa!

1 kommentar:

Sanna sa...

det låter som en finfin stockholms-vårdag! jag vill också balkongröja...

men solvarma hästar och rida ute i bara t-shirt, det fick jag iallafall. och det är faktiskt inte illa! (även om dagen sedan mest var mötestjafs)