lördag 6 december 2008

Skandal SVT!

Väckarklockan ringde, mackorna rostades, kaffet bryggdes. Jag hade bänkat mig framför 32" flatscreenen för att avnjuta det sjätte avsnittet av årets julkalender. Stämningen var på topp, vi var laddade. Då hände det som inte fick hända. Efter att Salem påat julkalendern händer inget. Vi vågar knappt andas och undrar vad som väntar. Då kommer Salem in i bilden igen och börjar öppna lucka och avslöjar vad som har hänt i dagens avsnitt! Sent om sider får SVT fram en skylt där det står tillfälligt avbrott. Efter att nästan en kvart har gått dyker Salem upp i rutan - igen - och öppnat lucka och pratar om vad som hände i avsnittet som han sett men inte vi, som om ingenting hade hänt (och det hade det ju inte heller).

Klockan 09.15 sitter vi förvånade och besvikna när ett tills synes efterblivet troll inleder nästa barnprogram. Ingen ursäkt, ingen förklaring, ingen lugnande försäkran om att vi kommer få se julkalendern om en stund istället. Fanns det ingen prao-elev på det där bygget som kunde visa lite initiativförmåga och ge det svenska folket ett besked. Tydligen inte.

Jag förväntar mig att på löpsedlar ikväll (till den extra upplagan kvällstidning) få läsa om denna KALENDERKATASTROF.

3 kommentarer:

Bimpa sa...

Jag delar din ilska! Tvi vale för utebliven information, vare sig de som brister jobbar på SJ, SL eller SVT!

Anonym sa...

hahaha... efterblivet troll...

Anonym sa...

Bloggskandal! Snart är det en vecka!

Puss&kram :)