måndag 1 december 2008

Första december

Idag är det måndagen den första december. Det är 23 dagar kvar till julafton och bombsäkra jultecken ploppar upp som svampar ur jorden. Jag ska härmed lista bombsäkra indikatorer på att det snart är jul. På femte plats kommer att jag åt lussebullar till lunch, vilket inte var en odelat positiv upplevelse. På fjärde plats kommer att min hyacint har börjat blomma. På tredje plats kommer att det står elljusstakar i varje fönster i skolan. På näst första plats kommer förstås att julkalendern började sändas imorse. Och slutligen, på första plats, att Joanna har börjat julblogga!

Min kväll kommer bestå ut av tvätt, läxor och försök att göra makaronilåda. Och om jag orkar njuta av de sla jag äntligen plocka ner julpyntet från vinden. Bilder på mitt julpynt kommer vid tillfälle.

3 kommentarer:

Joanna sa...

Haha. Vad knäpp du är! Men tack för placeringen, jag är mycket hedrad! :) (Du ska se mitt köksfönster...)

Jag är nu härmed också tillbaka som din flitigaste bloggbesökare!

Puss!

Letti sa...

Du är varmt varmt välkommen tillbaka!

Bimpa sa...

Ska jag vara ärlig så tror jag aldrig att Joanna var borta... ;-)