måndag 3 november 2008

Biten i tårna

Innan väckarklockan ringde blev jag väckt av det spräckliga kattskrället som som bet mig tårna. Han tyckte att det var dags för mig att vakna så att han kunde leka och få frukost. Glöm det tänkte jag och kröp in längre under täcket. Den svartvita hårbollen levde i sin tur loppan under natten så att jag vaknade flera gånger. Jag försökte stänga dörrarna om mig men det hjälper inte mot dessa smarta kissekatter. Mysigare var det när väckarklockan väl ringde och jag kunde klia en hårig mage och vakna till spinnande.

Första skoldagen efter lovet var bra. Mycket tid gick åt till klassråd och komma på vad klassen ska göra på öppen scen nästa vecka. Vad vi kom fram till ska jag avslöja senare.

Har varit på dansen igen för första gången på tre veckor, har missat en gång och det var lov en gång. Vi har nu fått lära oss en hel koreografi. Om man är av kvinnligt kön, och tycker om mig så mycket att man vill se mig skutta runt i en plingande sjal, kan man boka in den 24e eller 25e november. Då har vi uppvisning!

6 kommentarer:

Sanna sa...

ooh! jag vill komma. helst den 24:e tror jag. och så skulle jag också vilja vakna med en spinnande kissekatt, om det nu var så att dom inte fick mig att nysa så mycket.

Sanna sa...

är det en separatistisk uppvisning förresten?

Letti sa...

Vad kul att du vill komma! Ja det är separatistiskt.

Joanna sa...

Jag vill också komma. Fast jag vågar knappt erkänna att jag vill det.

Anonym sa...

är man portföbjuden?

jossan

Letti sa...

Hej Pappa!

Japp, det är du. Den här uppvisningen är endast för kvinnor. Allt enligt egyptisk tradition. När jag har blivit duktigare och har uppvisning på scen får du gärna komma!