tisdag 4 november 2008

Jag försov mig på valdagen

Jag har försovit mig. Katterna hade vänligheten att inte väcka mig efter att znoozningarna klingat ut. I skolan finns det något som heter fem-minuters-regeln. Fem-minuters-regeln är en regel som säger att om man kommer mer än fem minuter för sent får man inte komma in i klassrummet. Ibland görs det dock undantag om det uppstår en naturlig paus i lektionen. Jag tycker själv att det är en väldigt bra regel eftersom att det stör när folk dräller in lite närsom. Idag innebär den dock att jag inte hinner till engelskan. Dock till matten som börjar klockan halv elva.

Idag är det presidentval i USA! Förhoppningsvis kommer världens mäktigaste nation att rösta fram en president som inte tycker att klimatfrågor och fred är samma sak som kommunism. För kommunism verkar enligt amerikanarna vara hemskare än död, helvetet och könssjukdomar. I vilket fall ska det valvakas inatt! Och bristen på sömn kommer att göra prestigen enorm att inte komma för sent till skolan imorgon.

Inga kommentarer: