söndag 5 oktober 2008

Hur fint det är på landet

Jag skulle vilja leva halva tiden på landet och halva i stan. På landet kan man måla, skriva, läsa och laga mat utan stress eller prestationsångest. Dricksvatten måste man hämta i brunnet, skräp eldar man upp själv, så mycket som möjligt komposteras och det tar minst en halvtimme att åka till affären, vilket färdmedel man än väljer. I stan därmot kan man gå på teater, gå i skolan, träffa vänner, gå på bibliotek. Men faktum är att internet gör att behovet av stadslivet minskar drastiskt.

Om ni undrar vad som hände med askungen efter att hon gifte sig med prinsen så kan jag avslöja det. Hon bytte kön och lever numera som min pappa. Hur det kommer sig att jag tror detta? Det är för att min pappa är vän med djuren på landet, han känner ekorrarna, mössen och småfåglarna. Just nu klurar han som bäst på hur han ska säkra deras matförsörjning under vintern. Det är himla fint!

Ikväll åkte jag hem från landet med Sjöbris. Jag var väldigt blöt när jag klev ombord eftersom pappa hade skjutsat mig till bryggan i Kurt-Kurt och det regnade och blåste. Väl på båten satt jag bredvid två söta tanter. De drack varm choklad och läste varsin DN. De läste ungefär lika snabbt och kommenterade innehållet:

Tant 1: Men jag förstår inte vad det här med att strika är för något?
Tant 2: Han var naken. Att strika betyder att springa naken.
Tant 1: Jaha, det visste inte jag.
Tant 2: Nej det är inte lika populärt längre. Men det var det förut.

Är det någon av er trendiga ungdomar som läser min blogg som kan berätta för mig när det var inne att strika?

Som tidigare nämnt har jag lånat Joannas kamera. Tack! 482 bilder har jag tagit under helgen. Nedan följer några exempel. Om du klickar på bilden får du se den större.



Bilden föreställer från vänster till höger, uppifrån och ner: enbär, fågelholkar varav en i radhusmodell, Farfarsgrundet, färjan, vass, blommor, cementblandare och regnbåge, svamp, Strikern, ljung, handfat och vattenbehållare, utsikt från stranden, kedja, kommunalbryggans livboj, svamp, del av pappas verktygsvägg, havtorn, ekorre, kiosken vid färjan, vindrutetorkade träd, Yxlan, nypon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att du får behålla min kamera, för du tar fantastiskt fina bilder!

PS. Tror förresten att du ska testa om du verkligen behöver ha ordverifieringen. Jag har inte det och får aldrig något spam. Det är däremot att härke att skriva in det där krånglet varje gång man ska kommentera. Jag får skriva om sju gånger varje gång.

Letti sa...

Tack så jättemycket! Du ska snart få tillbaka din kamera. Men det är kul att låna den.

Jag visste inte ens att jag hade ordverifiering. =) Det ska bort såklart. Kul att du inte e så bra på det. ;)