lördag 4 oktober 2008

På landet

Det är fantastiskt att vara på landet, allt är så vackert och lugnt. Igår kväll sa pappa att han hade glömt elsladden till datorn i stan, då blev jag inte glad! Imorse åkte vi över till vänner på Blidö och lånade en elsladd så nu är tillvaron här perfekt.

Igår åt vi kräftor till middag, plus de två goda recepten som är publicerade nedan. Sedan spelade vi Trivial Persuit med frågor från 1985 och en spelplan vi gjorde själva. "Isaac Newton yttrade sig bara en gång officiellt under sin tid som parlamentsledamot. Vad ville han?" Vilda gissningar eller bombsäkra svar lämnas gärna i kommentarerna.

Idag har jag fotograferat, läst texter till skolan och bloggat. Lite nytta har vi gjort, vi drog upp Sädgåsen för en liten stund sedan. Förbereda för eldning verkar dock ingen vara sugen på. Just nu sover pappa middag och mamma sitter i sin nya ateljé och målar tavlor.

Jag lyckas inte hitta något simpelt bildredigeringsprogram på pappas dator, men imorgon när jag kommit till stan ska jag lägga upp lite bilder som jag tagit under helgen med Joannas kamera.

Inga kommentarer: