måndag 29 september 2008

Sex, droger och dans

Det har varit en rolig dag i skolan! De första två lektionerna hade vi Jerry och förberedde oss inför en debatt vi ska ha tillsammans med Ibas3 om ett par veckor som avslutning på temafördjupningen etik och moral. Debatten ska vara utformad som ett sånt debattprogram som alla tevekanaler med sjalvaktning har. Vår klass skulle idag komma på fem ämnen som ska debatteras. 24 rubriker kom vi på som täckte väldigt många olika politikområden, bland annat monarki, trängselskatt, övervakningskameror, Sverigedemokraterna, föräldraförsäkring, skolmassaker med mera med mera. Efter långa beslutprocesser och debatter om hur vi skulle besluta (här känner i alla fall Sandra igen sig från folkhögskola) hade vi kokat ner det till först tio och sen fem förslag. Åtta av tio respektive sen fyra av tio rubriker handlar på det ena eller andra sättet om sex eller droger! Det slår aldrig fel!

På eftermiddagen hade vi tillval. Som tillval sitter jag i redaktionen för skoltidningen. Det är väldigt roligt och alla i redaktionen tycks ha ungefär samma vision om det färdiga resultatet. Sist på dan hade jag träning inför högskoleprovets NOG-del som handlar om logiskt tänkande. Usch vad svårt det är!

Efter skolan cyklade jag i sakta gemak (jag rullade mer än vad jag cyklade) till dansen. Tillsammans med Helena deltar jag i en studiecirkel i orientalisk dans varje måndag. Idag övade vi svåra höftskak. Imorgon kommer jag ha träningsvärk.

3 kommentarer:

Joanna sa...

Sjukt kul att du börjat blogga! Hur är träningsvärken idag?

Letti sa...

Träningsvärken är lindrig faktiskt! Ska vi börja referera till varandras bloggar i våra egna inlägg?

Joanna sa...

Haha. Jaa, det låter roligt!