tisdag 14 december 2010

Hemmagjord paketkalender

Det har varit massor av julpyssel i år. Både med Jimmys syskonbarn och min brors familj. Det är fantastiskt att sitta och pilla smått och vara kreativ i flera timmar i gott sällskap. Igår kliade det i pysselfingarna igen och jag gjorde en paketkalender. Tanken är att man ska räkna ner dagarna i december till julafton med ett paket varje dag. Med denna hemmagjorda variant tänker jag mig att man fäster en kula på ett paket och sedan hänger det någonstans i lägenheten; i en lampa, på ett dörrhantag, under en stol, osv. Antingen alla på en gång eller så kan det dyka upp ett nytt paket då och då. Nästa jul tror jag att Jimmy kommer kunna hitta tidiga julklappar på oväntade ställen som kanske tar en stund att finna... Om man gillar den här idén men tycker att 24 presenter känns extremt mycket kan man göra egna regler. Paket sista veckan eller på adventsöndagarna är också himla mysigt och ett sätt att förlänga det roliga med att ge och få presenter till jul. Eller om man är många i en familj kan man turas om vems dag det är.



Inga kommentarer: