torsdag 7 maj 2009

Lycka

Det är minst sagt dags för en uppdatering här på bloggen. Jag har många glada saker att berätta, stora som små.

I kronologisk ordning:
Balkongen (den hemma hos Jimmy alltså) är pimpad!
Sandra är hemma!
Bästa valborgsfirandet nånsin i Skeppsta!
Specialarbetet är klart!

Om tre veckor slutar jag skolan. Om tre veckor är jag klar med gymnasiet. I några dagar var jag orolig att jag inte skulle lyckas skriva ett specialarbete, ett obligatoriskt moment för att få behörighet att söka till högskolan. Men imorgon kommer jag att maila det till mina handledare för nu är den redo för opponering. Kvarvarande 14 skoldagar kommer innehålla roliga redovisningar och temadagar. Det läsår som har gått har varit fantastiskt. Det mest uppenbara skälet är att jag nu kan gå vidare till högskolan när jag vill. Kanske ännu viktigare är att jag nu har klarat av någonting som jag kämpat med i åtta år, jag har gått en väg med många hinder varav flera har varit mentala. När jag började på Långholmen i höstas var jag rädd för att misslyckas. Hade det inte gått den här gången vet jag inte om jag vågat pröva igen än på länge. Dessutom har det här läsåret gett mig nya perspektiv och nya vänner.

Men den 29 maj är dags, då tar jag studenten, och den här gången är jag klar på riktigt. För mig är det en seger av astronomiska mått.

2 kommentarer:

Emma sa...

Du är så jävla bra! :)

Bimpa sa...

Kan bara hålla med Emma!