onsdag 18 februari 2009

100 dagar kvar

Idag är det exakt 100 dagar kvar till skolavslutningen. Om 100 dagar kan jag äntligen lämna gymnasiet bakom mig.

Idag är jag hemma förkyld. Det har gett mig tillfälle att packa ner de sista julsakerna (hos Jimmy, imorgon åker julsakerna ner hemma hos mig) och kolla på vad jag vill göra nästa läsår. Jag har ägnat många timmar det här året åt att kartlägga folkhögskoleutbildningar som delvis är förlagda utomlands. Jag tror att jag vill göra det här.

I det förra inlägget glömde jag berätta att Signe har löpt för första gången. Jag kallar henne numera Kåt-Kissen. Garbo går under namnet Knäpp-Katten. Själv drömmer jag om att göra lila superhjältekostymer till dom med cape som det står KK på, så jag undrar vem det är som är knäpp egentligen.

10 kommentarer:

Bimpa sa...

Haha. Du är rolig, ju. Signe, som ju slutat löpa för tillfället, skulle också kunna kallas Kamikaze-Katten med tanke på hennes luftfärd från det ena nattduksbordet, över sängen och sen in i sidan på det andra nattduksbordet, där det enda som hördes var luftdraget och ett kort "bonk".

Letti sa...

Kamikaze-Katten är eventuellt bättre om dessa figurer ska gå hem som hjältar hos barnen. I den mer adulta versionen förblir Signes alias dock Kåt-Kissen.

Vill passa på att intyga att Signes flygtur var väldigt rolig och att Jimmy inte har överdrivit en millimeter. Ska Signe fortsätta med dom övningarna måste hon nog utveckla sitt mörkerseende och förmågan att landa på alla fyra.

Joanna sa...

Ohh, det verkar vara en jättespännande kurs!!! Jag skulle såklart tycka att det suger att ha dig utomlands i fem månader, men jag inser också att du faktiskt pratat om det här ganska länge nu och att jag egentligen (bortsett från mina egenintressen) verkligen tycker att du ska göra en sådan grej.

Med tanke på Sandras flängande runt om i världen vet jag ju också att fem månader faktiskt går ganska snabbt. Och att vänskap inte bara överlever sådant, utan tom kan växa.

Jag åker gärna till Kenya!

Joanna sa...

Jag tycker förresten att du ska vår-pimpa din blogg snart!

Letti sa...

Fatta vad snyggt det skulle vara om signe gjorde om hoppet i sin lila cape.

Fördelen med den här folkhögskolan är att man får internatupplevelsen samtidigt som man kan kan ta sig till en pendeltågslinje på typ 40 min.

Vad glad jag blev när du sa det om vårpimpet Joanna. Jag ska genast börja sökandet efter en bra bakgrund.

Joanna sa...

Är det jag som inte hänger med här eller har ni en lila cape till katten?!

Letti sa...

Nej. Inte än. I inlägget skrev jag: "Själv drömmer jag om att göra lila superhjältekostymer till dom med cape som det står KK på, så jag undrar vem det är som är knäpp egentligen."

Sanna sa...

jag tycker också att den där utbildningen verkar väldigt spännande och intressant. (även om jag liksom joe mest tycker att folk ska stanna där jag är så att jag får vara med dom)

biskops-arnö är väl dessutom en jättebra fhs, en mängd av sveriges yngre debuterande författare brukar ju ha gått skrivarutbildning där, om jag inte har saken helt bakom foten. (inte för att det är den du ska gå, men ändå kanske nå form av kvalitetsstämpel)

jag tycker att det där lät så kul måsta jag säga, att jag blev sugen själv. att åka utomlands och göra något vettigt vore typ drömmen. men jag tror att min växande studieskuld får säga nej vid det här laget :) jag får komma och hälsa på dig istället!!

Joanna sa...

Ah, jaha, i sådana fall är det du som är knäpp! :)

Bimpa sa...

Ha ha. =)