lördag 20 december 2008

Glöggprojekt del 6 och skolavslutning

Igår var det skolavslutning! Alla samlades i ”aulan” och drack julmust och åt julskinka. Flera personer läste dikter, skolkören sjöng och ett band bestående av fyra ut personalstyrkan spelade julmusik. Vår klass sålde lotter till förmån för BRIS och lottade ut lite prylar som folk hade tagit med sig hemifrån. Vi fick ihop nästan 700 kronor och det var ett roligt inslag.

Igår handlade jag också nästan alla julklappar. På kvällen spelade jag WoW, gick min första instans och kan numera förvandla mig till katt. Alla som förstår vad jag just sa kan räcka upp en hand.

Just nu är jag mitt inne i slutfasen av Glöggprojektet. Jag har hällt upp glöggen i petflaskor och kastat bort det grumligaste. Tills imorgon kommer förhoppningsvis det grumliga sjunkigt till botten i flaskorna och jag kommer då försiktigt kunna hälla upp glöggen i tjusiga flaskor. Jag provsmakade glöggen lite. Det smakar cider med glöggkryddor, ingen smaksensation precis men det hade kunnat vara värre. Lite konstigt tycker jag dock att det är att det varken smakar alkohol eller jäst, för något av det borde finnas i glöggen. Jag ska i vilket fall hälla upp det på flaskor och låta glöggen genomgå det slutgiltiga testet: min kära fars gom.

Nu återstår den tråkiga biten, städa köket som är nerkladdat med söt sörja. Sen bär det av till Fridhemsplan för godismakande. Glad dan före dan föra dan för dan före dopparedan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ingen på Dtrottningholmsvägen har räckt upp en hand

Anna N sa...

Jag räcker inte heller upp handen men är glad för din skull, tror jag. Att förvandla sig till katt verkar häftigt!

Bimpa sa...

Jag är SÅ stolt över dig. Du går som vanligt från klarhet till klarhet - så också i WoW. ;-)