söndag 23 november 2008

Julstämning

Hemma. Det har precis blivit helt mörkt ute och klockan är bara fyra. Det är ordentligt med snö på marken och mer är på väg ner. När jag klev in genom ytterdörren möttes jag direkt av den fantastiska doften från glöggen som (har jag nu låtit mig bli övertygad om) står och jäser. Mitt hem är faktiskt mer städat än jag minns det. Igår drack jag säsongens första glögg och bakade lussekatter på Daniels 30-årsfest. I förmiddags bar jag och Jimmy upp bland annat en kartong med julpynt ur hans källare. Jag har verkligen kommit i julstämning och livet är, som askungen skulle ha sagt, alldeles, alldeles underbart. Det blir inte sämre av att jag är upp över öronen förälskad.

Nu ska jag städa ännu lite finare här hemma och kanske göra något lite juligt. Vill passa på att tipsa om AccuHolidays där man alldeles gratis kan lyssna på julmusik. De har flera olika ”radiokanaler” beroende på vilken typ av julmusik man vill lyssna på, till exempel rock, country eller jazz.

Inga kommentarer: