fredag 2 januari 2009

nyår, ny katt, nykär, nya bilder

Min jul har varit underbar. Bortsett från en tråkig nyhet på juldagen har det varit perfekt. Jag har umgåtts med hela familjen, särskilt mycket med mamma och pappa. Jag har spenderat massor av tid hos Jimmy. Jag har ätit supergod mat varje dag och jag har fått väldigt fina julklappar. Sällskapsspel, tv-spel och datorspel och bidragit till en inre ro.

Nyårsafton tillbringade jag och Jimmy i Rågsved hemma hos vänner till Jimmy. Överväldigande god buffé, roliga drinkar, supertrevliga och för mig nya människor samt en balkong som bokstavligt talat stod i skottlinjen för raketerna. Jag saknade min tjejor men det var inte helt fel pussa Jimmy istället för Sanna vid tolvslaget. No offence Sanna!

2008 har varit ett bra år. Sammanfatta det ska jag göra privat i en bok. 2009 är året då jag ska bli klar med gymnasiet. Jag ska umgås med familjen, tjejerna, vännerna och Jimmy. Till nästa nyår ska jag försöka gå ner 30 kg i vikt (om några dagar byts godisrecepten på bloggen mot betydligt kalorisnålare mat).

Den senaste veckan har det varit dåligt med uppdatering på bloggen. Här kommer min jul och slutet av 2008 i bilder.

Julgran



Julbord nr1



Julbord nr2



Katten Signe som är fyra månader gammal. Hon har stulit mitt hjärta och en del av Jimmys säng.



Såhär har min tillvaro sett ut på sistone. Jag sitter och spelar WoW med Signepå magen.



Och såhär ser det ut när Jimmy läser med Garbo i knät.




Fårfiol, potatisgratäng och mousserande vin. På en tisdag. Det är jullov!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jul med katter. Jimmy och god mat. Kan det bli battre? Sol och kortspel ar inte heller sa dumt. En och annan tavla blir malad.

PoK

Anonym sa...

bra start