onsdag 7 januari 2009

Det nya livet

Ny termin innbär nya tag och förhoppningsvis återvunnen diciplin vad gäller två saker: läxor och viktminskning.

Mina vänner får skälla på mig om det här skulle bli en galen knapra-morötter-blogg med en gadget som visar min viktminskningskurva. Men en del bra recept hoppas jag att det blir. Mitt viktigaste mål är att hitta roliga fritidsaktiviteter som innebär att jag rör på mig och som jag vill hålla på med regelbundet.

Skolan kan stundtals komma att bli intensiv. Men nu är det ta mig tusan bara en vårtermin mellan mig och att bli klar med gymnasiet! Bara jag inte sackar efter med läxorna kommer det bli kul, med projektarbete och utspring i åtanke.

Oj en blogg! har också gått vidare och är inte längre en julblogg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin bloggen är!

Bimpa sa...

kan bara hålla med Joe. ;-)

Anonym sa...

Jimmy: Jobbar inte du? :)

Bimpa sa...

Jo. Du?

Anonym sa...

Näe.

Sanna sa...

ni är såna slackers...

Sanna sa...

ni är såna slackers...

Kinna Jonsson sa...

Snygg blogg! vilken underbar bakgrundbild.
Hoppas du lyckas bra med pluggandet. När jag pluggade sparade jag in på månadskortet och promenerade eller cyklade till universitetet. Det gav mig automatiskt den viktminskning som behövdes. Nu har jag börjat promenera igen för det var ett bra sätt. Håller tummarna för dig!