måndag 23 februari 2009

Söndag

Vuxenpoäng är att gå och lägga sig klockan 23 en lördagkväll. Vuxenpoäng är också att njuta av en kopp kaffe framför Nyhetsmorgon en söndag.

Gårdagen dominerades dock av montera ner gammalt skrivbord, sätta upp hyllor i gipsvägg och montera nytt skrivbord. Borra och plugga i väggen gick inte så smidigt som jag och Jimmy tänkt oss, minst sagt, men nu har vi ett skrivbord som vi båda kan sitta vid.

Joanna var på besök också och jag prövade att koka ärtsoppa. Mer om det senare. Nu ska jag snart åka från Jimmy hem till mig och ta emot min nya sängstomme.

Jag har förresten gått ner 20 % av vad jag förutsatt mig. Men med viktnedgång är det ju så att det går snabbast i början. Det svåra är att envist fortsätta när vågen står stilla vecka efter vecka.

Jag har gjort en egen müsli i två delar. En del med lika delar cornflakes, puffat ris och puffat bovete. Detta utgör basen och jag har en stor näve av detta på morgonfilen. Sen toppar jag med lite av en annan blandning som jag gjort av lika delar torkad frukt och frön och nötter som jag rostat själv. Jag har använt mig av linfrö, psyfilliumfrö, solrosfrö, hampafrö, pumpakärnor, hasselnötter och torkad tropisk fruktblandning med bland annat ananas och kokos.

5 kommentarer:

Zelda Helena sa...

Vuxenpoäng är att göra egen müsli!

Anonym sa...

Var var livebloggandet från mellon?

Sanna sa...

men hallå! nu är det minsann dags för ett nytt inlägg, eller helst flera. och en mindre vintrig bakgrundsbild! för det är vår nu, med sol och fågelkvitter och vårskor och snödroppar vid huset. om du inte märkt det...

Bimpa sa...

Darling, det har gått en månad nu... Blogg-comeback till helgen?

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack