tisdag 25 november 2008

Glöggrecension, önskelista och glöggprojekt del 3

Mor och far bjöd idag mig på Blossa 08 och Dufvenkrooks X-mas Delight. Blossa 08 med blåbär var som väntat ingen höjdare. Den smakade mest fränt. Dufvenkrooks var destå godare med knäck och kakao. Den hade dock in sin tur en konstig strävhet och var en aningens för söt. De glöggar jag druckit hittills i år rankar jag som följer. De över strecket dricker jag gärna igen.

1. Dufvenkrooks starkvinsglögg
2. Dufvenkrooks X-mas Delight
---
3. Blossa 08

Nu över till en helt annan lista. Nämligen min önskelista:

Lilla grönsakslådan och baslådan från ekoladan.se (tanken på detta gör mig lycklig)
Extern hårddisk, 500 gb (jag måste radera någonting varje gång jag ska ladda ner någonting annat)
Nokia 5310, blå (igen)
Filippa K-muggar Coffee/tea "Pinstripes" och "Splash"
2-perstäcke (syntet, svalt)
Sängstomme och huvudgavel
Amaryllis- och hyacintvaser
Grillpanna och gryta i gjutjärn med vit emalj från Åhléns

Kan man ana tre röda trådar måntro. Teknik, inredning och matlagning. Båda dessa listor kommer jag ha anledning att återkomma till.

Till sist vill jag lämna en liten rapport om hur mitt glöggprojekt går. Glöggen står och skummar i köksskåpet. Värmen i lägenheten är lite högre nu vilket jag tror är fördelaktigt för glöggen. Jäsningen väntas nu avta den kommande veckan.

Vad händer annars då? Joanna bojkottar min blogg sen igår. Idag har jag promenerat en del, bland annat för att kunna beundra den snöklädda utsikten från västerbron. Just nu prövar jag AccuHolidays kanal Reggae Christmas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lettsan, du måste förtydliga vilket typ av tvåmannatäcke du vill ha ju! Syntet/dun varmt/kallt osv.

Letti sa...

Good point! Justerat.

Anonym sa...

Jag råkade gå in!!! Utan att tänka på det! Oj, oj. Men jag har inte läst. Oj, oj, oj.