måndag 13 oktober 2008

En bild i timmen

Joanna uppmanade mig att fotografera en gång i timmen för att dokumentera min dag. Jag lyckades inte riktigt, men nästan. Här följer resultatet.





05.45 Jag har klivit upp tidigt för att plugga. Men först och främst måste kaffet koka klart.





07.00 Det börjar att dagas.




08.00 Dags att slå igen böckerna och svepa det sista kaffet.




08.45 Skolan börjar och jag hämtar och lämnar saker i skåpet.









10.00 Kafferast och jag beger mig till datasalen. Saknar ni inte den här typen av lappar?






11.45 Alla skolans elever slåss om mikrovågsugnarna. Min klasskompis Diana demonstrerar hur man gör.

12.45 Vi är påväg till ABF-huset för att lyssna på Bjrön Forsberg som pratar utifrån sin bok Tillväxtens gränser.


14.00 Föreläsningskludd och föreläsningssnacks

16.00 Jag möter Helena i parken som är ute och går med Nemi.


17.00 Helana och jag dansar orientalisk dans. I detta fallet är det Helena som står bakom kameran.





19.30 Vi sitter på ett creperi på söder med väldigt goda alkoholfria äppeldrinkar och väntar på varmrätten.







20.30 Varmrätten äten och efterätten serverad.





21.30 Hemma!



22.30 Läxorna framtagna. Ingen återvändo.




Nu får det räcka. Dags att plugga, sen god natt!

1 kommentar:

Sanna sa...

jag vill också gå i skolan!! det verkar så himla mysigt...